سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

92/6/7
8:12 ع

کاربرد زالو درمانی در بیماریها:


 

زالو جانور عجیبی است که صدها سال است از آن به صورت زنده یا فرآورده برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. پس از ظهور پزشکی مدرن ، استفاده از زالو به تدریج به فراموشی سپرده شد. اما جالب این جاست که پس از سال ها، باز هم استفاده از زالو در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در کشورهای پیشرفته رایج شده است ، چنانچه اکنون زالو را با عنوان جراح کوچولو (Micro Surgeon) می شناسند.


 زالو جانور شگفت انگیزی است که به خاطر خواص درمانی متعدد و عجیبش، آن را در غرب جراح کوچولو (Micro Surgeon) نیز می نامند. زالو هنگام مکیدن خون، مواد متنوعی ترشح می کند که در بعضی از متون، تعداد این مواد تا 100 نوع هم گفته شده است. خواص این مواد به شرح زیر است:

 

  • خاصیت بی‌حس‌کنندگی

  • خاصیت گشادکنندگی عروق

  • خاصیت ضدانعقادی

  • خاصیت آنتی بیوتیکی

  • خاصیت ضدالتهابی و ضدلخته‌ای

خواص درمانی زالو آن چنان زیاد است که کرسی زالو درمانی دانشگاه سن پترزبورگ (MAPS) توصیه می‌کند :

"ما معتقدیم هر پزشکی اعم از جراح، اونکولوژیست، ارتوپد، دندانپزشک، ژنیکولوژیست و ... باید توانایی های درمانی زالو را بشناسد و از آن استفاده کند. زالو توانایی درمان گروه متنوعی از بیماری ها نظیر زخم معده، کولیت، پروستاتیت، برونشیت، ‌التهابات کبد و کیسه صفرا، گاستریت، هموروئید، بیماریهای پوستی، اسپاسم عضلانی، واریس، نازایی، آدنوم پروستات،‌ ناباروری مردان، کاهش میل جنسی ،‌الکلیسم، ترک اعتیاد مواد مخدر را دارد."

بنابراین توصیه ما این است که پزشکان متخصص رشته‌های مختلف، با پزشکانی که زالودرمانی انجام می‌دهند در ارتباط باشند و در مسیر درمان بیمارانشان با آن‌ها مشاوره داشته و از مزایای زالو درمانی بهره‌مند شوند.

از زالو هم به صورت زنده استفاده می شود و هم مواد موجود در بدن آن برای ساخت محصولات بهداشتی و درمانی به کار گرفته می شود. کاربردهای درمانی زالوی زنده بسیار زیاد است. در هریک از کشورهای جهان، بخشی از این کاربردهای درمانی زالو رایج شده است. به عنوان مثال، در کشور روسیه درمان با زالو بسیار رواج یافته است، به طوری که بیماری های مختلف از سردرد و بیماری قلبی و پوستی گرفته تا ضعف قوای جنسی را با زالو اندازی معالجه می‌کنند. در کشورهای اروپای غربی، زالودرمانی تا این حد رواج نیافته است، اما به نظر می رسد اقبال به زالودرمانی رو به افزایش است. برای مثال، پروفسور ایوالیو از دانشگاه مون‌پلیه فرانسه معتقد است هنوز تمامی اسرار و خواص مثبت پزشکی زالو کشف نشده است و دست کم ده اثر درمانی برای زالو قائل است.

برخی از کاربردهای درمانی و بهداشتی زالو ذیلا آمده است:


  • درمتن بیماری های مفصلی
  • درمان انواع سردرد
  • درمان بیماری های قلبی
  • درمان واریس
  • درمان کولیت 
  • ‌کاربرد در زیبایی
  • درمان بیماری های پوستی
  • درمان پروستات
  • ‌درمان ناباروری جنسی و افزایش قوای جنسی

  • درمان بیماری های مغزی
  • ‌درمان بعضی از بیماری های عفونی

  • درمان عوفونت چشم
  • درمان سینوزیت
  • درمان کیست و عفونت پستان ها

  • درمان غده های عفونی زیر پوست

  • ‌درمان آسم

  • درمان زخم معده

  • درمان التهابات کبد و کیسه صفرا

  • درمان گاستریت

  • درمان همورویید

  • درمان اسپاسم عضلانی

  • درمان نازائی

  • درمان آدنوم پروستات

  • درمان بواسیر

  • درمان الکلیسم

  • کمک به ترک اعتیاد به مواد مخدر

  • WWW.021DR.COM




آشنایی با زالو

 بیش از دو هزار سال است که از زالو به شکل ابزار سوزن مانند - ابزاری که به بدن می چسبد و خون را می‌مکد - در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زالوها کرم های آبزی و یا گاهی خاکزی دارای عادات شکاری یا انگلی هستند و در آنها بادکش های بزرگ انتهایی به منظور حرکت و چسبیدن وجود دارد. بدن زالو در حال بی حرکت، دراز یا تخم مرغی شکل است و از تعدادی حلقه که بوسیله گره‌های عصبی مشخص است، تشکیل می‌شود. دستگاه عضلانی زالو کامل، پرکار و قوی است. زالوها جانوران لاشه‌خوار، شکاری یا انگلی بوده و گروهی از آن ها دارای عادت خونخواری هستند. زالوهای خونخوار توسط بادکش به میزبان چسبیده، پوست آن را سوراخ می کنند. سپس یک آنزیم ضد انعقاد به نام هیدرودین آزاد کرده و از خون میزبان تغذیه می‌کنند. در یک وهله غذایی، زالو می‌تواند چندین برابر وزن خود خون بخورد. قسمت بیشتر آب خون دفع می‌شود ولی قسمت غلیظ و متراکم این غذای کامل، به صورت مایع غلیظی باقی می‌ماند و به آهستگی ظرف چندین ماه هضم می شود. زالو هیرودو مدیساینالیس

زالو از 2500 سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی بوده است. در قرن نوزدهم از این جانور کوچک برای درمان هر دردی از جمله سردرد، تب، زخم‌های عفونی شده، دمل و آبسه، ورم‌ها، هموروئید و غیره استفاده می‌شده است. در طب افواهی (عامیانه) مردم ایران نیز زالو درمانی همانند حجامت و فصد به عنوان یک روش درمان و پیشگیری پذیرفته شده و شناخته شده حضور داشته است و مردم شهری و روستایی ایران می‌دانستند که علاج بسیاری از عفونت ها، زخم‌ها و کسالت‌های بدن با زالو اندازی ممکن است.

شیخ‌الرئیس ابن‌سینا باب مبسوطی پیرامون زالو دارد و چنین می‌گوید: "از زالوهایی که کرک‌ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز کنید زیرا دچار غشی، خونریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالویی استفاده شود که در آب‌های خزه‌دار که محل زیست قورباغه‌هاست نمو کرده و نه زالویی که در آبهای گل‌آلود سیاه بوده است. زالو بهتر از «حجامت»، خون تباه را از عمق بدن بیرون می‌کشد. زالو را ابتدا سرازیر نگهدارید تا استفراغ کند و محتویات شکمش بیرون آید. سپس اندکی خون بره به او بدهید. سپس مواد چسبنده و کثیف بدن او را با بوراکس پاک کنید (استفاده از مواد صابونی عطردار مضر است) و جایی را که می‌خواهید زالو بگذارید با دست مالش دهید تا سرخ شود. اگر جای زالو انداختن را با گل سرشور یا خون اندود کنند، زالو بهتر می‌چسبد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو، محل گزش او را حجامت برنهید تا احیاناً اگر آزاری و عفونتی براثر نیش زالو عارض شده، از بین برود اگر پس از زالو اندازی خون بند نمی‌آید مازوج سوخته، نوره، خاکستر یا سوده نرم (یا پودر باقلا و زردچوبه) استعمال شود. زالو اندازی برای بیماری‌های پوست از قبیل جوش‌ها، دمل‌ها، لکه‌های سیاه و نقطه‌های سیاه و سپید و... مفید است."

زالوی طبیدر گذشته زالو در کوچه و بازار برای استفاده طبی به فروش می‌رسیده و تا حدود سی‌سال قبل، همه می‌دانستند که برای علاج زخم چرکین و دمل ، بهترین درمان زالو اندازی است یا برای پیشگیری از فساد دهان و لثه و داشتن دندانهای محکم باید بناگوش را زالو گذاشت. مخبرالسلطنه در کتاب خاطرات و خطرات، حکایتی جالب نقل می‌کند: «جهانگیرخان وزیر صنایع دچار قانقریا شد و دکتر تولوزان فرانسوی (پزشک مخصوص دربار) دستور به قطع پای ایشان داد. آشنایان جهانگیرخان با قطع پا مخالفت ورزیده و میرزاحسن‌خان جراح‌باشی محله را به عیادت جهانگیرخان آوردند. او پس از معاینه گفت به من یازده روز فرصت دهید تا این پا را معالجه کنم. میرزاحسن در سه نوبت زالوی زیادی به پای بیمار انداخت و پس از یازده روز از تولوزان فرانسوی دعوت کردند که پا را ملاحظه کند. تولوزان وقتی پا را دید، بهبود آن را تأیید کرد و از اینکه قبلاً به میرزاحسن ناسزا گفته بود معذرت خواهی کرد و دویست تومان به میرزاحسن داد». زالو اندازی جزو سنت‌های درمانی پذیرفته شده بوده و به همان معروفیت و مقبولیت حجامت و فصد (رگ‌زنی) بین توده‌های مردم رواج داشته است. این حیوان کوچک و به ظاهر مشمئز کننده، طی سالیان دراز بیماری‌های صعب‌العلاجی را به راحتی درمان می‌کرد و بیماران را از صرف هزینه‌های گزاف، بریده شدن از اندام‌ها، بد شکل شدن پوست، فلج شدن ناشی از سکته مغزی و غیره نجات می‌داد. تأیید این نظر را با پرسش از افراد 40 سال به بالا می‌توان درخواست کرد.

WWW.021DR.COM


 


  

92/6/7
8:7 ع

به گزارش پایگاه 598، در این مقاله که به قلم استاد آل اسحاق می باشد به صورت مختصر با خواص زالو آشنا می شوید.

زالو و خواص عجیب آن

زالو به عربی " عَلَق : و از نرم تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می کند. جانور شناسان تا کنون 650 نوع زالو را شناسایی کرده اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.
خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان اوست که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون رسانی به مغز و بدن می شود.
به عقیده بعضی از کارشناسان100 نوع ماره ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می شود و مورد توجه پژشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد  رگهای قلب ، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می شود.
مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا با آزمایش های مکرر آثار درمانی زالو را تجربه کرده است . در قانون بو علی سینا فصلی درباره زالو و علایم زالوهای سمی و زالوهای مفید آمده است.
کشورهایی نظیر روسیه و انگلستان و آلمان از تولید و صادرات زالو درآمد هنگفت ارزی بدست می آورند.
زالو از 2500 سال قبل در هند ، یونان ، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و در کشور روسیه بیماریهای مختلف (سردرد و امراض قلبی و پوستی و ضعف قوای جنسی ) با زالو معالجه می شود.
در مسکو و اکراین کرم های آرایشی برای رفع چین و چروک صورت تولید شده که ماده مؤثر آن از بزاق دهان زالو گرفته شده است.
پروفسور می یر ، آلتون ، اوخنر و ههورنر معتقدند هرگونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می توان ریشه کن کرد.
هر زالو 5 تا 15 میلی لیتر خون می مکد ( 10 برابر حجم بدن خود ) در مدت 15 تا 60 دقیقه ، پس از جدا شدن زالو خون ریزی 2 تا 10 ساعت طول می کشد.
با انداختن دو عدد زالو پشت گوش ها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون ، رعشه ، (MS) و(VS)   گرفتگی عروق مغز ، آلزایمر و صرع را معالجه کرد.
با زالو درمانی می توان زخم معده ، کولیت روده، پرستات ، امراض ریوی ، التهاب کبد ، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد.
با زالو درمانی می توان ناباروری مردان ( ضعف اسپرم _ واریکوسل ) ، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد.
بوعلی سینا در قانون می فرماید: « از زالوهایی که کرکهای ریز و نرم دارند یا لاجوردی هستند یا یک خط قرمز در سراسر کمرشان هست پرهیز کنید زیرا دچار بیهوشی ، خون ریزی ، تب ، سستی  و قرحه های بدخیم خواهد شد.
از زالوهایی که در آبهای خزه دار که محل زیست قورباغه ها است استفاده کنید.
از زالو هایی که در آبهای گل آلود سیاه هستند استفاده نکنید. زالو بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید) . جایی را که می خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می گیرد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش اورا حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود.»

موارد استفاده از زالو در مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا

1- دُمَل ها و زخم های چرکی و جوش هایی که در اثر عفونت خون یا در اثر ترشح هورمون جنسی در خون ( در اوایل بلوغ) بر پوست چهره و بدن ظاهر می شود و آفت زیبایی دختران جوان است. زیر هر زخم یک عدد زالو بیندازید.
2- غده های عفونی زیر پوست که درد دارد با انداختن یک عدد زالو زیر غده و یا ورم گلو از بیرون معالجه می شود.
3- برای گرفتگی رگهای قلب که موجب عوارض قلبی و تنگی نفس می شود و دکترها با عمل باز و هزینه های کلان بدون ضمانت عمل می کنند. با انداختن 4 عدد زالو بالای پستان چپ با ضمانت و هزینه کم رگها باز می شود و این مجمع صدها تجربه در این زمینه دارد.
4- عوارض سکته مغزی و نرسیدنن خون به مغز به صورت فلج یک طرفه و رعشه و لرزش سر و دستها و ضعف مغز ظاهر می شود. با انداختن 2 عدد زالو به پشت گوش طرف مقابل آن طرفی که فلج شده ، مویرگهای مغز باز و معالجه می شود.
نکته مهم : در موراد سکته مغزی به دلیل اینکه سلولهای مغز بیشتر از غذا به اکسیژن نیاز دارند ، از دست ندادن زمان خیلی مهم است ، لذا قبل از هر اقدامی و در کمال خونسردی باید زالو تهیه کرد و پشت گوش بیمار انداخت. تجربه ما در مورد سکته های مغزی که بلافاصله زالو انداخته شده این است که بیمار پس از نیم ساعت به حالت عادی خود بر می گردد( دست و پا و دیگر اعضای بدن فرمانهای مغز را اجرا می کنند) و پس از 5 ساعت قادر به سخن گفتن می باشد. اکنون که خطر تا حدود90% برطرف شده برای تحت نظر داشتن بیمار به بیمارستان مراجعه کنید.

آیا می دانید؟!
آیا می دانید که کشور ترکیه مثل بانک خون ، بانک زالو هم دارد. به امید روزی که بیمارستانهای ما هم به بانک زالو مجهز شوند.

5- عوارض قند بر چشمها ( مویرگهای چشم از خون غلیظ قند آلود پُر می شود و موجب کوری می گردد) با انداختن 2 عدد زالو به دو طرف چشمها خون مویرگهای چشم تخلیه و بینایی بر میگردد.
6- عوارض قند روی پاها که باعث سیاه شدن و گاه زخم شدن پاها می شود و جراح ها پای مریض را از مچ قطع می کنند. با انداختن 4 زالو به محل سیاه شده که هر 15 روز تکرار شود ، خون قند آلود تخلیه و رنگ پوست پا طبیعی می شود.
7- واریس و برجسته شدن و ورم کردن رگهای ساق پا که گاه  با درد شدیدی همراه است. با انداختن 5 عدد زالو روی پاها و تکرار آن هر 20 روز واریس و درد شدید و ورم آن خوب می شود.
8- آرتروز مزمن و درد شدید زالو و آب زانو و ورم زانو و زیر زانو با انداختن 4 عدد زالو روی پاها تکرار هر ماه آن معالجه میشود.
9- سردرد و سینوزیت مزمن و عفونت سینوسها با انداختن 4 عدد زالو به شقیقه ها ، عفونت تخلیه و سردرد خوب می شود.
10- کیست و عفونت پستانها با انداختن 4 عدد زالو زیر هر پستان برطرف می شود
11- ورم لوزه ها و عفونت آن و خنازیر ( زخم خطر ناک گلو ) با انداختن 4 عدد زالو از بیرون به لوزه ها و زخم خناریز معالجه می شود.
12- نقرس و درد شدید پاها با انداختن 4 عدد زالو بین انگشتان پا معالجه می شود.
13- بادسرخ (ورم بینی ) و پوست سر با انداختن 4 عدد زالو به محل ورم کرده معالجه می شود.
14- واریکوسل و عوارض بیضه ها و ضعف اسپرم مردان با انداختن 3 عدد زالو زیر بیضه ها معالجه می شود.
15- گل مژه و عفونت چشم با انداختن یک عدد زالو به هر طرف چشم معالجه می شود.

چند نمونه از تجربه های مجمع در مورد زالودرمانی

یک آقا و خانم آمریکایی به مجمع مراجعه کردند که 5 رگ از رگهای قلبشان گرفته بود ، بالای پستان هر یک 4 عدد زالو انداختیم   ، فردا نیامدند ، روز بعدش با خوشحالی مراجعه کردند که به متخصص مراجعه کردیم و همه رگهای قلب باز شده بود. از خوشحالی یک بسته پول گذاشتند روی میز ، گفتیم: پولی نیست، پرسیدند: پس چه کنیم؟ گفتیم: صلواتی است ، معنی صلوات را نمی دانستند ، گفتیم : هدیه ای است برای جوانهایی که شما آمریکایی ها کشته اید. تکان خوردند. گفتیم : چرا در آمریکا معالجه نکردید که همه متخصصین بهتری دارد و شما هم فقیر نیستید؟ گفتند : به 2 دلیل ، اولاً جراحان آمریکایی ضمانت نمی کنند و شما ضمانت می کنید، ثانیاً هزینه عمل در آنجا چنان بالاست که درآمد ما توان پرداخت نداشت و حال متوجه شدیم که شما رایگان درمان می کنید.

نمونه ای دیگر؛ 

آقای مقیمی 70 ساله به مجمع مراجعه کرد که از فرزندان امام رضا(ع) هستم و خود آقا مرا راهنمایی کرده است. قندش 600 و چشمهایش در اثر عوارض قند کور شده بود.
پرسیدم: چرا دکتر مراجعه نکرده اید؟ گفت: به بهترین متخصص مراجعه کردم گفتند علاج ندارد و مویرگهای چشمت پُر از خون قتد آلود است، با لیزر هم علاج نمی شود و باید کوری را تحمل کنی. ما به دو طرف چشمها زالو انداختیم ، دو روز بعد آمد و در حضور مریض ها شروع به رقصیدن کرد که چشمهایم واشده  و روزنامه خواست و مشغول مطالعه شد.

  

92/6/7
7:58 ع

علومی که موضوع و مسائل آن علوم، اصول یا فروع اسلام است و یا چیزهایی است که اصول و فروع اسلام به استناد آنها اثبات می‌شود، یعنی قرآن و سنت، مانند علم قرائت? علم تفسیر? علم حدیث، علم کلام نقلی? علم فقه? علم اخلاق نقلی.[1]

در نگاه دیگر، به تمام علومی که در مسیر خداشناسی قرار گیرند و همه علومى که براى جامعه اسلامى لازم و ضرورى است علوم مفروضه اسلامى اطلاق می‌شود.[2]

تقسیمات علوم اسلامی:

علوم مستند به متون اسلامی:

زبان عربی . صرف . نحو . بلاغت . بدیع . معانی . بیان . علوم قرآنی . تجوید . قرائت . تفسیر . علم حدیث . علم اصول . علم فقه . علم حقوق . علم کلام . علم اخلاق . عرفان اسلامی . تاریخ اسلام .

علوم مرتبط با متون اسلامی:

فلسفه: فلسفه اولیه، فلسفه مدرن، الهیات • ادبیات: شعر • اقتصاد، روان‌شناسی

علوم مرتبط با مسلمانان:

هنر: معماری، خطاطی، موسیقی، سفالگری، اسلیمی، آفرینش •

علوم: در کشورهای اسلامی، کیمیاگری، ستاره‌شناسی، طب، ریاضیات،

جامعه‌شناسی: جامعه‌شناسی اولیه، شعوبیه، ورزش، تاریخچه اولیه اسلام، سیاست

 


  

92/6/6
5:2 ع

  • As-Salamu "Alaykum (Peace be upon you)! Welcome to the Islamic-Life Forums

    Islamic-Life Forums is a Muslim community dedicated to Islamic discussions, Islamic Dawah, Islamic articles, Islamic responses/refutations to Islamic misconceptions and Islamic-Life Forums presents correct understanding of Islamic way of life to both Muslims and Non-Muslims. You can also download free Islamic books, Islamic video and audio lectures, Islamic nasheeds. To gain full access to Islamic-Life Forums you must register for a free account. As a register member you will be able to:
  • Participate in discussions, start new topics and vote in polls
  • communicate privately with other members (PM)
  • upload books, nasheeds, pictures, videos etc. and help Islamic-Life staff with their Islamic projects
  • All this and much more is available to you absolutely for free when you register for an account, so join our community today! If you are unfamiliar with forums" features or a new visitor then find answers to your questions in our FAQ. If you have any problems with the registration process or your account login, please contact us.

  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ        
       





Powered by WebGozar